Jak sprawdzić jak często w Google wyszukiwane są dane frazy?

Jak sprawdzić liczbę wyszukań frazy w Google?

Jak sprawdzić jak często w Google wyszukiwane są dane frazy? By sprawdzić jak często internauci wyszukują daną frazę w Google powinieneś skorzystać z Google AdWords. W Google AdWords możesz nie tylko tworzyć kampanie reklamowe, ale także przeglądać statystyki wyszukiwań fraz kluczowych, które Cię interesują. By to zrobić powinieneś oczywiście posiadać konto Google i zalogować się do AdWords pod tym adresem. Po zalogowaniu wybierz w górnym menu z ustawień Planer słów kluczowych.

Pozycjonowanie - jak sprawdzić częstość wyszukiwań frazy w Google
Pozycjonowanie – jak sprawdzić częstość wyszukiwań frazy w Google

W planerze słów kluczowych możesz szukać zarówno pojedynczych słów, jak i całych fraz. Możesz także sprawdzić liczbę wyszukań w Google kilku fraz jednocześnie. Precyzja podania wyników nie jest dokładna. Są to czasem przedziały o dużej rozpiętości , jak np 1000-10000 wyszukań miesięcznie. Pamiętaj jednak, że w różnych branżach występuje cykliczność lub sezonowość wyszukań, stąd planer słów kluczy odnosi się do uśrednionych wartości liczby wyszukań danej frazy w wyszukiwarce.

Pozycjonowanie - liczba wyszukań frazy przez internautów
Pozycjonowanie – liczba wyszukań frazy przez internautów

Zaletą planera słów kluczowych jest także zwracanie wyników fraz kluczowych podobnych do tego, co szukasz. Jeśli dla przykładu interesują Cię szkolenia z programowania, planer wyświetli także inne kombinacje tej frazy. Prócz samych wyników możesz także zobaczyć ile reklamodawcy są w stanie zapłacić za pozycję w wyszukiwaniu danej frazy. Są to oczywiście stawki Adwords, nie Adsense, jednak sama zależność kosztów tych typów reklam jest bardzo wysoka. Możesz stwierdzić np, że tworząc bloga o tematyce stron www dobrze jest w nim zamieszczać słowa kluczowe wysoko płatne, gdyż Twoje zarobki w Adsense będą dzięki temu większe.

SEO - Jak często wyszukiwana jest fraza w Google
SEO – Jak często wyszukiwana jest fraza w Google

Planer słów kluczowych w Google AdWords pokazuje przybliżoną liczbę wyszukań Google. Sama liczba wyszukań w Google prezentowana jest w kolumnie Śr. miesięczna liczba wyszukań. Spośród dodatkowych opcji, które możesz wybrać, jest ograniczenie do języka i kraju wyszukiwania. Jest to bardzo pomocne, jeśli fraza której szukasz jest anglojęzyczna, a ty szukasz liczby wyszukiwań przez polskich internautów. Liczba i częstość wyszukań słów kluczowych zmienia się. Dla przykładu w trakcie kampanii wyborczej internauci częściej szukają nazwisk polityków, a w trakcie mistrzostw piłki nożnej nazwisk piłkarzy. Są jednak branż, które są bardziej odporne na sezonowość i cykliczność.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

%d bloggers like this: