Blokery reklam – dobre i złe strony

Po co blokujemy reklamy

Blokery reklam takie jak adBlock lub uBlock instalowane w przeglądarkach spełniają bardzo ważną funkcję. Mianowicie chronią nas przed „atakami” niechcianych reklam. Jeśli poruszamy się po takich portalach jak Onet, Gazeta, czy Wirtualna Polska liczba reklam aż kuje w oczy. Z pomocą przychodzi nam tutaj właśnie blokowanie reklam. Blokowanie reklam ma także inne, już negatywne działanie. Używając blokerów pozbywamy się reklam, ale też zmniejszamy przychody właścicieli stron, którzy tych zysków muszą szukać gdzie indziej!

Negatywna strona blokowania reklam

Blokery reklam - adblock ublock
Blokery reklam – adblock ublock

Zdaniem dużej części internautów strony internetowe i publikowane na nich treści powinny być dostępne bezpłatnie. I tutaj pełna zgoda. Bloger, czy też portal udostępnia swoje treści bezpłatnie, jednak z czegoś przecież musi czerpać zysk. Ogólna opinia o tym, że ludzie tworzą strony dla idei, a nie dla pieniędzy, bądź innych korzyści. Największą negatywną stroną blokowania reklam jest coraz większa liczba treści sponsorowanych. Czytając niektóre blogi nie wiemy, czy oceniany na nich produkt jest oceną, czy też reklamą. W konsekwencji treści sponsorowanych treści prezentowane na portalach i blogach nie są wiarygodne, a często wręcz fałszywe. Firmy sprzedające produkty lub usługi słono zapłaciły za to, jak
artykuł ma wyglądać i co ma zawierać.

Konsekwencje blokowania reklam

W konsekwencji internet zalewany jest masą nieprawdziwych, często mylących treści. Oglądając reklamy na stornie wiesz, że są to reklamy i jak je traktować. Czytając treści opłacone przez firmy wydaje Ci się, że czytasz obiektywną opinię. Nic bardziej mylnego…

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

%d bloggers like this: