Jak pisać dobre precle

Jak pisać dobre Presell Pages?

Presell Pages, a więc popularne precle to w dużym skrócie artykuły odsyłające do innych artykułów. Są one tworzone w celu poprawienia pozycjonowania zarówno samego artykułu jak i całej strony. W jaki sposób pisać dobre precle, by jak najlepiej pozycjonowały Twoje strony? Otóż najlepsze precle powinny być napisane w podobny sposób jak dobre artykuły. Z pewnością powinny zawierać większość ważnych dla pozycjonowania szczegółów. W miarę zmian algorytmów Google, strony typu presell pages powinny być przygotowywane coraz bardziej starannie. W zasadzie algorytm wyszukiwarki nie powinien znaleźć różnicy pomiędzy dobrym presell page, a dobrym artykułem. Pisząc dobre presell pages powinieneś zwrócić uwagę na takie rzeczy jak:

  • czytelność (dla zwykłego użytkownika)
  • układ artykułu presell pages
  • treść i frazy kluczowe
  • odpowiednie anchory
  • odpowiednie stosowanie synonimów i permutacji treści
  • pozostałą zawartość

Czytelność i układ artykułu Presell Page

Pozycjonowanie SEO - Jak tworzyć dobre precle
Pozycjonowanie SEO – Jak tworzyć dobre precle

W jakiej sytuacji algorytm Google nie jest w stanie odróżnić precla od dobrej jakości artykułu? Wtedy, gdy czytelnik artykułu też nie jest w stanie tego odróżnić. W tej sytuacji odpada imitacja treści. Takie artykuły nie mają sensu. Mogą też bardziej zaszkodzić nic pomóc Twojej stronie. Warto, by tekst w artykule presell posiadał takie elementy jak nagłówki oraz odpowiednio czytelną treść oddzieloną akapitami. Tekst powinien mieć sens i dobrze, jeśli ogólnie tworzy wspólną całość. Pamiętaj też, by tekst nie zawierał zbyt wiele zdań wielokrotnie złożonych. Dobrze, jeśli w treści użyte są nagłówki H1, H2, H3. Odstępy pomiędzy nagłówkami nie powinny być zbyt duże. Możemy przyjąć, że powinno być to ok. 300-400 znaków. W treści jednego akapitu możesz także zawrzeć wypunktowanie treści, jak w akapicie powyżej, by artykuł wyglądał jeszcze bardziej naturalnie.

Synonimy i permutacja treści artykułu Presell

Pozycjonowanie SEO - Pisanie dobrych treści presell
Pozycjonowanie SEO – Pisanie dobrych treści presell

Z reguły treści typu presell tworzone są raz. Następnie treść jest poddawana synonimizacji i permutacji, a więc np zmianie kolejności akapitów, słów itp. W ten sposób jeden artykuł presell rozmnażamy na kilka, kilkanaście, a przez niektórych nawet na kilkaset różnych artykułów. Nie jest to dobre rozwiązanie. Dobrze i precyzyjnie napisana treść artykułu presell powinna być mnożona maksymalnie kilka razy. Jeśli zależy nam na dobrej jakości powinniśmy wybrać także tylko te synonimy, które współgrają z treścią. Jeśli chodzi o permutację np akapitów, warto zaznaczyć, że już podczas tworzenia samego artykułu stanowiącego bazę pod presell, powinniśmy tak napisać artykuł, by możliwa była permutacja jego akapitów bez utraty sensu całości treści. Wystarczy, gdy skupimy się na tym, by akapity były od siebie niezależne, a jednocześnie pisane w tej samej tematyce.

Treść, słowa kluczowe i anchory w presell page

Pozycjonowanie SEO - Jak tworzyć dobre presell
Pozycjonowanie SEO – Jak tworzyć dobre presell

Bardzo ważną rzeczą jest zamieszczenie słów kluczowych i odpowiednich anchorów z linkami w treściach precli. Złą, lecz często stosowaną praktyką jest tworzenie stron presell, w których każdy artykuł posiada zakotwiczenie w postaci jednej z fraz kluczowych. Jest to działanie na krótką metę. Algorytmy Google bardzo szybko rozpoznają taką stroną i wykluczą ją z indeksu w bardzo krótkim czasie. Bardziej naturalnie wyglądają anchory o treści „link„, „źródło: Link” lub na przykład „sprawdź tutaj„. W tym wypadku staraj się zamieszczać frazy kluczowe w treści artykułu.

Frazy kluczowe nie powinny stanowić więcej niż 2-3% treści artykułu. Nie staraj się także tworzyć artykułu zawierającego więcej niż 2-3 frazy kluczowe. Możesz je oczywiście pozycjonować, ale nie w jednymi i tym samym artykule Presell Pages. Anchory z frazami kluczowymi stosuj stosunkowo rzadko np w 20% linków ogółem. Dobrze jeśli same słowa kluczowe występują w nagłówkach treści, w pierwszym akapicie lub w tytule samego artykułu.

Liczba linków w artykule na stronach presell nie powinna przekraczać 3. Staraj się jednak tworzyć treści w ten sposób, by różne Twoje artykuły presell posiadały różne liczby linków. Wygląda to o wiele bardziej naturalnie.

Treść artykułu presell powinna być interesująca. Powinna oczywiście nawiązywać do stron, które linkuje. Może to być także tzw. zajawka artykułu, doniesienie o tym, że dana strona opublikowała coś ciekawego itp.

Pozostała zawartość artykułu presell

Jeśli naszym celem jest, by artykuł Presell posiadał cechy dobrego artykułu, powinniśmy poza samą treścią wprowadzić do niego odpowiednio sformatowany content. Przykładem mogą tutaj być obrazki wraz z opisami. Może być to także załączony plik, którego artykuł presell dotyczy. Warto dla zachowania naturalności wstawiać w artykuły także odnośniki wewnętrzne oraz formatowania treści jak cytaty, boldy i podkreślenia.

Presell pages na tle innych Pressell pages

Tworząc strony z preclami SEO pamiętaj, że takie strony powinny zawierać także całe artykuły, które nie wskazują na to, że są preclami. Obecnie algorytmy Google bardzo szybko wyłapują tego typu treści i wykluczają je ze swojego indeksu. Co w takim razie robić? Dla przykładu oddzielaj artykuł typu presell jednym artykułem tematycznym nie zawierającym żadnych linków zewnętrznych. W tym wypadku cała strona presell page będzie wyglądała bardzo naturalnie. Warto także, by artykuły presell o różnej tematyce były zamieszczane w różnych kategoriach tematycznych strony służącej do umieszczania precli. Jeśli jesteś bardzo precyzyjny możesz także tworzyć osobne strony z preclami dla artykułów o różnej tematyce.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

%d bloggers like this: